martes, 9 de diciembre de 2014

Utvide ordforråd: 1-3



2.-Å utarbeide- utarbeidelse


Utforme, lage, utvikle 
Utarbeide en plan
(elaborar på spansk)

Treningstips utarbeidet av Grete Waitz

Publikasjoner utarbeidet av byantikvaren

Rapporten er utarbeidet på bakgrunn av et seminar

Denne nettsiden er utarbeidet av Den norske Atlanterhavskomité i samarbeid med Undervisningsutvalget.

Planen er utarbeidet av Fiskebeck Prosjekt AS

Jeg utarbeider logoer, brosjyrer, magasiner og bøker.

Jeg utarbeider gjerne forslag til ny planløsning

Solsikken sykehjem har utarbeidet etiske retningslinjer.

Vi jobbet med utarbeidelse av bestandsvurderinger for fylkene Nord-Trøndelag og Troms.

Ungdommens bystyre i Trondheim har utarbeidet følgende erklæring: Miljø, klima og naturressurser


1.- Å  medgi 
å medgi- medgir- medgav-har medgitt

å gå med på, akseptere, godta, tilstå, innrømme, gi, la få, 

(confesar, admitir på spansk)

De medgir at listen bærer preg av at det er eksperter som har stemt frem sine favoritter.

Men jeg medgir at jeg kan ha feiltolket

Jeg medgir at erfaringene til noen av slektningene dine har vært uheldige, men sir Martin fortalte meg at din mor alltid hadde vært svakelig

Han har medgitt at han ønsket seg hjem til Sverige

Han har medgitt feilene


Selv om han i et intervju medgav at han i unge år “likte å være sånn moromann som finner tilfredsstillelse i å


gjøre seg til”


3.- Å bære preg av 

å bære-bærer- bar- har båret- bær- bærende


(tener el sello de, estar marcado por, caracterizarse por  på spansk)

Budsjettet bærer preg av Erna og Siv
Landet bærer preg av fattigdom.
Vi bærer preg av utvisningen. ( expulsión)
Dette budsjettet bærer preg av en regjering som er i ferd med å gå tom for ideer
For meg virker det som prosessen bærer preg av hemmelighold, sier Solveig Estensen.
Cecilias oppvekst bar preg av vold og opprivende familiekonflikt.


 




No hay comentarios:

Publicar un comentario